választó

Corvinosok Délvidéken: Második nap

délelőtt: Újvidék, Zimony, Nándorfehérvár

Mielőtt Nándorfehérvár előtt az 555. kilométerhez értünk volna, megálltunk Újvidéken. A főtéri nevezetességek után a szerb templomot csodáltuk meg.
Ezután már csak a zimonyi, erezéves határon álló Hunyadi torony látványa volt kihagyhatatlan pont. Megtudtuk, hogy itt hunyt el pestisben Hunyadi János.
A várhoz érve megnéztük a Stambul-kaput, a vár makettjét és Dugonics Titusz tornyát is.
Nemcsak nekünk, de a délvidéki barátainknak is felemelő pillanat volt, a diadal emlékkövét megkoszorúzva elénekelni a Himnuszt, a kissé távolabb álló szerb fiatalok füle hallatára.
A falak és bástyák között sétálva megnéztük a szabadtéri tankmúzeumot is, és a vár körüli Kalemegdán-park bazársorát is.

Mielőtt a templomba bementünk volna láttunk ott egy cigány koldust, aki kerekesszékkel közlekedett. Egyszer csak odament hozzá egy szerb rendőr, és rászólt. Erre a koldus fogta a kerekesszékét, összecsukta, megfogta a hóna alávette, és szapora léptekkel távozott. Zoli később lefordította nekünk a rendőr szavait, ami pedig ez volt: Kelj fel és járj!
"Csütörtökön csatlakozott hozzánk pár kollégiumi tanuló, és közösen indultunk túrára. Sokat utaztunk, és nagyon sok helyet néztünk meg. Először Péterváradot néztük meg, és hallgattunk történeteket Rózsa Sándor portyázásairól. Következő nagy megállónk Újvidék volt, azaz Novisad, ami ismételten nagyon sok magyar történelmi eseménynek volt helyszíne, úgy, mint Zimony vára, amit szintén meglátogattunk. Zimony várának nevéhez kapcsolódik Hunyadi János halála, ugyanis itt halt meg pestisben, pár évvel nándorfehérvári győzelme után, valamint ez a vár volt a régi Magyarország déli csücske. Mindezek után ellátogattunk a nándorfehérvári várba, ahol annak idején Hunyadi János diadalt aratott. a Várban koszorúztunk és elénekeltük a Himnuszt, így emlékezve a magyar történelemre."

délután: Pétervárad

A visszafelé vezető hosszú úton a buszban a diadalmas kort idéző prezentációkat néztünk, irodalmi műveket és korabeli zenét hallgattunk.
Még alkonyat előtt értünk Péterváradra, ahol sétát tettünk a várban, Európa egyik legnagyobb erődítményrendszerében. Megnéztük a híres fordított óratornyot is. Az alkonyatban ekkor készített fotók és videók biztosan díjnyertesek lesznek az iskolai fotópályázaton.
Nem csak mi, hanem a velünk lévő tóthfalusi diákok is örültek a mai napon közösen átélt emlékezetes pillanatoknak. Többen közülük, még nem jártak ezeken a helyszíneken.

Péterváradon egy gyönyörű hatalmas várba nézhettük végig, ahogy a nap sárgából narancssárgába végül gyönyörű pirosba váltott."

este:

Az élményekkel teli, de igencsak hosszúra nyúlt nap után finom többfogásos vacsora várt ránk, majd némi szabad programra, kötetlen beszélgetésre volt csak erőnk a vendéglátó diákokkal és a családokkal.
Közben azért igyekeztünk lementeni a képeinket és a facebookra feltölteni a mai kiránduláson készített fotókat.

"Este Tótfaluba érve máris otthonosan mozogva találtuk meg a boltot, az iskolát ahol vacsoráztunk végül a szállásunkat ahol élményekkel teli fejjel hajtottunk fejet."